22/2/13

Θα πάω για αρκούδες....ξανά!

Χθες, σε ημερίδα που πραγματοποιήθηκε από 
τη Σχολική μας Σύμβουλο, είχα την ευκαιρία
να παρακολουθήσω πολύ αξιόλογες δουλειές 
και προσεγγίσεις από συναδέλφους πάνω 
στις ενότητες της  Γεωμετρίας και της Άλγεβρας
στα Μαθηματικά.


Η ενότητα που είχα να παρουσιάσω 
δουλεύοντας την με τα παιδιά μου στο σχολείο
 ήταν η παρακάτω :


Το παιχνιδοτράγουδο με την αρκούδα ήταν 
το πρώτο που μου ήρθε στο μυαλό όταν
μελετούσα τους στόχους που θα έπρεπε να 
έχουν οι δραστηριότητες μας.
Προκειμένου όμως να επεξεργαστούμε περισσότερες
χωρικές έννοιες μέσα από το παιχνίδι, 
τροποποίησα λίγο τα λόγια και το 
βιντεοσκόπησα εκ νέου.
Θα προσέξετε ότι τώρα αναφέρονται οι 
έννοιες δεξιά και αριστερά που δεν 
υπήρχαν στο αρχικό βίντεο, όπως επίσης ότι
στο συγκεκριμένο σημείο γύρισα με πλάτη ώστε τα παιδιά
να βλέπουν το δεξί και αριστερό μου χέρι και 
να μην μπερδευτούν έχοντάς με απέναντι ή 
στο πλάι τους.




"Θα πάω για αρκούδες" no 2


Αφού το παίξαμε μερικές φορές,
σχεδίασα ένα επιτραπέζιο παιχνίδι
βασισμένο  στην ιστορία του τραγουδιού.


Οι δύο παίκτες ξεκινούσαν από το κόκκινο βελάκι 
που είναι και η αφετηρία του παιχνιδιού.
Ρίχνουν το ζάρι και προχωρούν ανάλογα με τον 
αριθμό που θα φέρουν. Εάν πέσουν επάνω 
στο χνάρι της αρκούδας, πρέπει να γυρίσουν 
πίσω στην αρχή. Εάν πέσουν επάνω σε εικόνα
που δείχνει το λόφο, το ποτάμι, το γρασίδι ή 
τη σπηλιά, προκειμένου να προχωρήσουν πρέπει να
πουν σωστά πώς θα περάσουν το εμπόδιο αυτό,
π.χ "πρέπει να περάσω ανάμεσα από το γρασίδι".
Διαφορετικά, χάνουν τη σειρά τους και παραμένουν
στο ίδιο σημείο. Νικητής βέβαια είναι αυτός που 
θα φτάσει πρώτος πίσω στο σπίτι.





Μια επόμενη φάση του παιχνιδιού, ήταν 
να το παίξουμε ζωντανά χρησιμοποιώντας 
στο σκηνικό μας τη μοκέτα της τάξης μας
που είχα τετραγωνίσει με χαρτοταινιά.

Κάθε φορά, υπήρχαν 4 παιδιά που έπαιζαν.
Το παιδί οδηγός, που έδινε τις εντολές για
τη διαδρομή που έπρεπε να ακολουθηθεί,
το παιδί πιόνι που εκτελούσε τις εντολές και 
κινούνταν ανάλογα  και δύο παιδιά 
αποτελούσαν την ομάδα ελέγχου, που 
έλεγχε αν είχαν δωθεί και εκτελεστεί σωστά
οι κατευθύνσεις.

Ξεκινάμε!



Περνάμε πάνω από το λόφο....



...μέσα από το ποτάμι....



..ανάμεσα από το γρασίδι...




...και φτάνουμε στη σπηλιά!





Οι διαδρομές άλλαζαν κάθε φορά, καθώς 
ανάλογα με το αν ήταν νήπιο ή προνήπιο 
το παιδί οδηγός προσπαθούσα να κάνω 
τη διαδρομή λιγότερο ή περισσότερο εύκολη.



Μια πρώτη διαπίστωση ήταν ότι τα προνήπια 
δυσκολεύονταν αρκετά στο να δίνουν οδηγίες.
Ενώ ήταν πολύ καλά σαν "πιόνια", οι 
προφορικές οδηγίες που έπρεπε να δίνουν σαν "οδηγοί" 
συχνά τα μπέρδευαν. Έτσι πολλά προτίμησαν
να "στήσουν" τη διαδρομή χρησιμοποιώντας
μαρκαδόρους και να την εκτελέσουν μετά.







Αφού πέρασαν όλα τα παιδιά από όλους τους ρόλους
και δοκιμάσαμε ποικίλες διαδρομές, έφτασε η ώρα
να δοκιμάσουμε το πρόγραμμα που συστήνει το 
νέο αναλυτικό πρόγραμμα. 
Εκεί πολλά από τα παιδάκια μου δυσκολεύτηκαν!
 Το νήπιο έπρεπε να βλέπει μια διαδρομή
και να την αποτυπώνει στον υπολογιστή 
χρησιμοποιώντας τα πλήκτρα του προγράμματος.





Η διαδρομή στον τάπητα


και στην πλατφόρμα του λογισμικού


Το πρόγραμμα μπορείτε να το βρείτε εδώ,

Εναλλακτικά,  και επειδή ήθελα να 
μεταφερθεί και σε ατομική εργασία η 
δραστηριότητα, έφτιαξα αυτοσχέδια φύλλα εργασίας,
διαφορετικά για κάθε παιδί ανάλογα με την ηλικία
και τις ικανότητες του. Είναι κυριολεκτικά
σκαρωμένες στο 3'λεπτο, γι'αυτό μη δίνετε
σημασία στο αισθητικό κομμάτι :)

Σας παραθέτω κάποιες ενδεικτικές









Όπως είδατε, υπάρχει οι δραστηριότητες έχουν 
εξελικτικό χαρακτήρα, σε κάθε στάδιο τα παιδιά 
πρέπει  να ανατρέχουν στις γνώσεις που 
αποκόμισαν στην προγενέστερη φάση.
 Ελπίζουμε να σας άρεσαν!






6/2/13

Happy funtastic birthdays!

Σήμερα έχουμε τα γενέθλια μας!


Πριν έναν ακριβώς χρόνο δημιουργήθηκε

αυτό το blog και στολίστηκε με πολύ αγάπη ,
 κέφι και τα πιο όμορφα παιδικά χαμόγελα!
Είμαι ευγνώμων για όλα αυτά τα τρυφερά,
γλυκά πλασματάκια που με περιτριγυρίζουν
και ομορφαίνουν την κάθε μέρα μου! 

Ευγνώμων όμως νιώθω και για τις 
υπέροχες και αξιόλογες συναδέλφους που
πάντα είναι δίπλα μου να με διαφωτίζουν
και να με εμπνέουν με τις υπέροχες 
δουλειές τους, να μου μαθαίνουν καινούρια
πράγματα και να στηρίζουν την κάθε 
προσπάθεια μου! 
Αφιερωμένο....



Ένα ευχαριστώ είναι πολύ λίγο κορίτσια,
σας αγαπάω όλες πάρα πολύ!!!

Σαν ένα μικρό δείγμα ευγνωμοσύνης,
θα στείλω ένα μικρό δωράκι στα 
5 πρώτα σχόλια που θα γίνουν κάτω 
από την ανάρτηση. 
Έκπληξη!!!